Nyelvgyakorló bécsi kirándulás

Nyelvgyakorló bécsi kirándulásA SZIE ABK Általános Iskolája tizedik éve oktat emelt szinten idegen nyelveket a felső tagozatban. A tanulók heti öt órában, csoportbontásban tanulhatják az angol és a német nyelvet. Ennek eredményeként a tanulók többsége évről évre sikeres alap- vagy középfokú állami nyelvvizsgával zárja a 8. osztályt. A felkészülést nagymértékben segíti, hogy a tanulók a hatékonyság érdekében országismereti illetve nyelvgyakorlási céllal a választott nyelv országába is eljuthatnak.

FORGÁCS LÁSZLÓNÉ - TÓTHNÉ MUHARI ILDIKÓ

nyelvtanárok

A német nyelv tanulásának egyik előnye, hogy a célország a földrajzi közelség miatt gyorsan, csupán néhány óra alatt elérhető. Élve tehát a lehetőséggel, a főiskola kisbuszával november 27-28-án tanulmányi kirándulást szerveztünk a 7-8. osztályos tagozatos németet tanuló gyerekek számára Bécsbe, ahol már javában tart a hagyományos Adventi Vásár, a Wiener Christkindlmarkt - városszerte több helyszínen is.

Elsődleges célunk azonban az osztrák főváros tankönyvből már ismert nevezetességeinek a megtekintése volt, hiszen egészen más olyan épületeket, látványosságokat testközelből is megnézni, amelyekkel eddig csak a kissé elmosódott fotókon vagy a TV-ből ismert „Rex felügyelő" c. film egyes képkockáin találkozhattunk.

A kora reggeli indulást követően már délelőtt a Práterbe értünk, ahol egy rövid, de annál érdekesebb Prater-történeti makett-kiállítás megtekintése után 64 méter magasból néztünk le a városra a vidámpark híres óriáskerekéből. Szó szerint felemelő volt az érzés... Nem kevésbé volt érdekes a Városháza előtti adventi kirakodóvásár sem, ahol még az első adventi vasárnap előtt ízelítőt vettünk az ünnep illataiból, ízeiből és fényeiből. A várakozás hangulata a lelkünkig hatolt; a vásáron árusított-kiállított termékek egytől-egyig minőségiek, eredetiek voltak, és készítőik kiváló ízlésvilágáról, kreativitásáról árulkodtak.

A délutánt a város szívében töltöttük, ahol a különböző feliratok tanulmányozása mellett igyekeztünk megtapasztalni a nyelvi környezet minden előnyét és hatását. A híres Stephansdomhoz vezető utat is például a tanulók tudakolták meg, így ők vezették a csoportunkat, amíg a magyarok által korábbról már oly jól ismert Mariahilferről meg nem pillantottuk Stefflt: így hívják a bécsiek a templom tornyát.

A dóm előtti téren néhány mutatványos szerzett nekünk vidám perceket, azonban az épület barokk szobrai és freskói ámulatba ejtettek bennünket.

A városháza mögötti téren várakozó buszhoz igyekezve újra elénk tárult a tér esti fényekben pompázó látványa, melyet a Burgtheater lépcsőjéről igyekeztünk meg is örökíteni.

A szállásunk is Bécsben volt, így másnap reggel már nyitás előtt a közelben álló schönbrunni kastély előtt sétálhattunk. Hamarosan azonban a kastély néhány termét is megtekinthettük és tehettünk egy rövidebb történelmi időutazást Ferenc József és Erzsébet királyné korában.

A kastély kertjében tett séta során felmentünk a kert végén lévő dombra, ahol a Glorietteről ismét elénk tárult az osztrák főváros panorámája. A kert igazán tavasszal nyújt felejthetetlen látványt ezerszínű virágágyásaival, azonban a kert gondozottsága ilyenkor késő ősszel is bámulatba ejtő.

A gyerekek számára a schönbrunni állatkertben tett látogatás aratta a legnagyobb tetszést: már a bejáratnál szelíd mókusok jöttek hozzánk egészen közel, de valódi különlegesség volt számunkra a pingvinek etetése, az áttetsző medencében úszkáló fókák látványa, a pandamacik „sziesztája", az esőerdők állat- és növényvilága a pálmaházban - egy teljes délutánt el lehetett volna itt tölteni.

Sajnos a délutáni órákban azonban búcsút kellett vennünk a fővárostól, bár még szívesen időztünk volna ott.

A tanulók nevében ezúton szeretnénk köszönetet mondani mindazoknak, akik ezt az utazást számunkra lehetővé tették és támogatták:

Jászberény Város Oktatási Bizottsága

SZIE ABK Jászberényi Főiskolája

Talentum Alapítvány

Külön köszönjük Koza János buszsofőrnek a türelmét és hozzáértését.