E-learning stratégia a gyakorlatban 2008-2009
A meghívottak köre kiterjedt a stratégia kidolgozásában résztvevőkre, az Informatikai Bizottság tagjaira, az E-learning Tutor Hálózat tagjaira, azokra, akik az elmúlt év során váltak a közösség legaktívabb tagjaivá, továbbá a SZIE Egyetemi Könyvtár szakkönyvtárainak vezetőire, munkatársaira, a karok és egyéb szervezeti egységek képviselőire. Jelenlétével és elhangzott gondolataival megerősítette az egyetemi szintű e-learning kiemelt jelentőségét és fontosságát dr. Solti László rektor is.
A program első részében az elmúlt egy évben zajló munkáról és annak eredményeiről elhangzott vitaindító beszámolót követő műhelymunkában a felszólalók elégedetten nyilatkoztak a stratégia megvalósításának folyamatáról és ütemezéséről, s megerősítették az eddig végzett munka eredményeit. Kifejtették, hogy várakozással tekintenek a lezáruló alapszakaszt követő második fejlesztési ütemre, amelynek továbbra is aktív támogatói kívánnak lenni.
A műhelybeszélgetés hozzászólói mindezek mellett szorgalmazták a stratégiai fejlesztések gyorsítását, a funkcionalitás minél tágabb kiterjesztését. Észrevételek hangzottak el az üzemeltetés struktúráját illetően, valamint a támogatói oldal erősítésének igénye is hangsúlyosan fogalmazódott meg.
A feltett kérdések többségére közvetlenül, a program keretében is bemutatott fejlesztési elképzelések adták meg a választ. Az elhangzott jobbító észrevételek nem álltak szemben a kitűzött stratégiai célokkal, annak irányával, de újabb kihívásokra késztetik a stratégia megvalósítóit.
A legfontosabb kihívás a növekedés üteme. Az alapszakasz fél évvel korábban zárult, a növekvő bizalom, a szolgáltatás stabilitása és sokrétűsége (szolgáltatás, oktatás, az oktatói munka közvetlen támogatása stb.) együttesen azt irányozzák elő, hogy az üzemeltetést szélesebb alapokra kell helyeznünk.1
A szolgáltatás stabilitásának és fejlődési dinamikájának megőrzése érdekében, a stratégiában már megfogalmazott, az egyes programtervekhez kapcsolódó humánerőforrás fejlesztés (első körben a 6.1.4. és a 6.2.3. programterv) megvalósítása válik mielőbb szükségessé.2
Kérve a stratégia, az egyetemi szintű e-learning további támogatását, a szervezők nevében:
Sinka Róbert |
Koósné Török Erzsébet
|
e-learning koordinátor | a KDKL igazgatója |
_______________________
Szent István Egyetem E-learning Stratégia. A modern és versenyképes egyetemért. Szerkesztő, szerző, az operatív bizottság vezetője: Sinka Róbert. Társszerzők: Badinszky Péter, Koósné Török Erzsébet, Kovács Árpád Endre, Szabó József, Tímár Tamás, Tóth Sándor. Szent István Egyetem, Gödöllő, 2008. 59 p.
(Határozat: 98/2007/2008 SZT - A Szent István Egyetem Szenátusa jóváhagyta az egyetem e-learning stratégiáját és javasolja az operatív program kidolgozását. 2008. június 24.)
1 Ennek része a tutor hálózat megerősítése is, amelynek a teljes kiépítése a harmadik szakasz végére várható (SZIE E-learning Stratégia, Módszertani és Oktatási Programterv, 6.3.3. Humánerőforrás fejlesztés).
2 A stratégia 6.3.3. pontjában megfogalmazott humánerőforrás fejlesztés a harmadik szakaszban, a 6.4.3. pontban leírtak a harmadik és negyedik fejlesztési szakaszban értelmezhetőek.