E-learning stratégia a gyakorlatban 2008-2009

 E-learning stratégia a gyakorlatban 2008-2009 címmel szeptember 29-én kétórás tanácskozást tartottak Gödöllőn az egyetem első emeleti rektori tanácstermében. Az egyetem szolgálatában című könyvtári sorozatba illeszkedő program célja az volt, hogy áttekintést adjon az egyetemi szenátus által elfogadott egységes, egyetemi e-learning stratégia megvalósításának eddigi legfontosabb lépéseiről és eredményeiről valamint a soron következő feladatokról.

 

A meghívottak köre kiterjedt a stratégia kidolgozásában résztvevőkre, az Informatikai Bizottság tagjaira, az E-learning Tutor Hálózat tagjaira, azokra, akik az elmúlt év során váltak a közösség legaktívabb tagjaivá, továbbá a SZIE Egyetemi Könyvtár szakkönyvtárainak vezetőire, munkatársaira, a karok és egyéb szervezeti egységek képviselőire. Jelenlétével és elhangzott gondolataival megerősítette az egyetemi szintű e-learning kiemelt jelentőségét és fontosságát dr. Solti László rektor is.

A program első részében az elmúlt egy évben zajló munkáról és annak eredményeiről elhangzott vitaindító beszámolót követő műhelymunkában a felszólalók elégedetten nyilatkoztak a stratégia megvalósításának folyamatáról és ütemezéséről, s megerősítették az eddig végzett munka eredményeit. Kifejtették, hogy várakozással tekintenek a lezáruló alapszakaszt követő második fejlesztési ütemre, amelynek továbbra is aktív támogatói kívánnak lenni.

A műhelybeszélgetés hozzászólói mindezek mellett szorgalmazták a stratégiai fejlesztések gyorsítását, a funkcionalitás minél tágabb kiterjesztését. Észrevételek hangzottak el az üzemeltetés struktúráját illetően, valamint a támogatói oldal erősítésének igénye is hangsúlyosan fogalmazódott meg.

A feltett kérdések többségére közvetlenül, a program keretében is bemutatott fejlesztési elképzelések adták meg a választ. Az elhangzott jobbító észrevételek nem álltak szemben a kitűzött stratégiai célokkal, annak irányával, de újabb kihívásokra késztetik a stratégia megvalósítóit.

 

A legfontosabb kihívás a növekedés üteme. Az alapszakasz fél évvel korábban zárult, a növekvő bizalom, a szolgáltatás stabilitása és sokrétűsége (szolgáltatás, oktatás, az oktatói munka közvetlen támogatása stb.) együttesen azt irányozzák elő, hogy az üzemeltetést szélesebb alapokra kell helyeznünk.1

A szolgáltatás stabilitásának és fejlődési dinamikájának megőrzése érdekében, a stratégiában már megfogalmazott, az egyes programtervekhez kapcsolódó humánerőforrás fejlesztés (első körben a 6.1.4. és a 6.2.3. programterv) megvalósítása válik mielőbb szükségessé.2

Kérve a stratégia, az egyetemi szintű e-learning további támogatását, a szervezők nevében:

Sinka Róbert

 Koósné Török Erzsébet

 

 e-learning koordinátor   a KDKL igazgatója

 


_______________________

Szent István Egyetem E-learning Stratégia. A modern és versenyképes egyetemért. Szerkesztő, szerző, az operatív bizottság vezetője: Sinka Róbert. Társszerzők: Badinszky Péter, Koósné Török Erzsébet, Kovács Árpád Endre, Szabó József, Tímár Tamás, Tóth Sándor. Szent István Egyetem, Gödöllő, 2008. 59 p.

(Határozat: 98/2007/2008 SZT - A Szent István Egyetem Szenátusa jóváhagyta az egyetem e-learning stratégiáját és javasolja az operatív program kidolgozását. 2008. június 24.)

1 Ennek része a tutor hálózat megerősítése is, amelynek a teljes kiépítése a harmadik szakasz végére várható (SZIE E-learning Stratégia, Módszertani és Oktatási Programterv, 6.3.3. Humánerőforrás fejlesztés).

2 A stratégia 6.3.3. pontjában megfogalmazott humánerőforrás fejlesztés a harmadik szakaszban, a 6.4.3. pontban leírtak a harmadik és negyedik fejlesztési szakaszban értelmezhetőek.