Nincs jó pedagógusképzés gyakorlat nélkül
A TÁMOP 4.1.2-08/1/B Mentor(h)áló projekt a pedagógusképzés tartalmi/módszertani megújítását szolgálja országos hálózatba kapcsolt regionális szolgáltató és kutatóközpont létrehozásával. Működésével létrejön a felsőoktatás-közoktatás funkcionális kapcsolata, kiteljesedik a pedagógusképzés átalakulása, fejlődnek a résztvevők szakmai kompetenciái.
DR. BENCZE SÁNDORNÉ
főiskolai docens
ABPK Szarvas
A kutató- és fejlesztő tevékenységnek részese volt minden dél-alföldi pedagógusképző intézmény és a régió együttműködő intézményei. Az eredmények érintettjei a régió tanulói, hallgatói, tanárai és oktatói.
A Mentor(h)áló program a Szegedi Tudományegyetem vezetésével – a Szent István Egyetem Alkalmazott Bölcsészeti és Pedagógiai Karával, a bajai Eötvös József Főiskolával, a Kecskeméti Főiskola Tanítóképző Főiskolai Karával mint konzorciumi együttműködő partnerekkel – valósult meg a Dél-alföldi régióban 2009 és 2011 között.
A projekt zárókonferenciáját november 18-án a Szegedi Tudományegyetemen tartották. Dr. Pukánszky Béla, a projekt szakmai vezetője összefoglaló előadásában beszámolt a projekt eredményeiről, melyek a következők:
1. Pedagógus kompetencia profilok
2. Szakmai profilok a RADAR-ban
3. Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózat létrehozása
Előadásában hangsúlyozta a külső gyakorlóhelyeken tanítók munkájának a segítését.
Dr. Homor Géza, a projekt koordinátora is hasonlóan vélekedett; kiemelte a szakmai együttműködést a jó gyakorlat megismerésére, terjesztésére, mert nincs jó pedagógusképzés gyakorlat nélkül.
Karunk nagyobb szerepet vállal a szakmai-módszertani képzési programok megvalósításában, továbbképzések szervezésében.
A projekt érdeme, hogy regionális szakmai együttműködés jött létre a pedagógusképzést folytató karok között.